Tiedote: AYY tervehtii ilolla päätöstä yhteisestä kampuksesta

Julkaisuvapaa heti

AYY tervehtii ilolla päätöstä yhteisestä kampuksesta

Aalto-yliopiston hallitus teki 17.6.2011 kokouksessaan päätöksen keskittää tulevaisuudessa Aalto-yliopiston opetus Otaniemen kampukselle. Yhden kampuksen malli mahdollistaa ajan myötä tiiviin ja yhtenäisen oppimis-, tiede- ja taideyhteisön kehittymisen. Otaniemen kampus on tämän hetken Aalto-kampuksista suurin, ja alueella on reilusti tilaa rakentaa uusia rakennuksia ja palveluita. Kampusten keskittäminen yhteen paikkaan on kestävää kehitystä niin taloudellisesti kuin ekologisesti.

Aalto-yliopiston ylioppilaskunta (AYY) tervehtii kauan odotettua kampuspäätöstä ilolla. ”On upeaa, että yhteisen yliopistomme rakentamisella on nyt konkreettinen ja rohkea suunta!” hehkuttaa Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan hallituksen puheenjohtaja Saara Hyrkkö. ”Aivan kaikkia nykyisiä opiskelijoita opetuksen siirtyminen Otaniemeen ei toki miellytä, mutta yhteisen kampuksen edut ja mahdollisuudet pitkällä aikavälillä ovat kiistattomat”, Hyrkkö jatkaa.

AYY muistuttaa, että Otaniemen alue tarvitsee paljon kehitystä vastatakseen erilaisten opiskelijoiden ja muodostuvan yliopistoyhteisön moninaisiin tarpeisiin.  ”Opiskelijat on vastedeskin otettava mukaan suunnittelutyöhön. Yhteistyöllä Otaniemestä voidaan rakentaa Suomen mittakaavassa aivan uudenlainen yliopistokaupunki”, Hyrkkö toivoo.

AYY suuntaa nyt katseensa tulevaisuuteen ja on innolla mukana rakentamassa Aallolle elävää, innostavaa ja toimivaa opiskelijakampusta Otaniemeen.

Aalto-yliopiston tiedote aiheesta löytyy täältä.

Lisätietoja:

AYY:n hallituksen Puheenjohtaja Saara Hyrkkö, saara.hyrkko@ayy.fi, +358 40 719 7604