Tiedote: Dipoli myyty

TIEDOTE – VAPAA JULKAISTAVAKSI 1.4.2013

Pitkään jatkunut pohdinta Dipolin kohtalosta on saanut päätöksensä. Kansallisen innovaatiokyvyn säilyttämisen ja ulkomaansuhteiden edistämisen nimissä Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan (AYY) hallitus on päättänyt, että Dipoli myydään ulkomaiselle kiinteistösijoittajalle. AYY:n hallitus on todella iloinen voidessaan näin toteuttaa Aalto-yliopiston kansakunnan pelastustehtävää samalla, kun arvokkaalle kiinteistölle saadaan hyvä omistaja: “Pitkään jatkunut jahkailu on päättynyt. Heti kun saimme edustajistoltamme signaalin myydä Dipolia myös oman yhteisömme ulkopuolisille tahoille, tiesimme heti, miltä suunnalta ratkaisua etsiä. Tämä on hyvä.” kertoo AYY:n kiinteistömogulina toimiva hallituksen puheenjohtaja Piia Kuosmanen.

Dipoli myytiin mongolialaiselle kiinteistösijoittajalle, jonka kanssa ensimmäinen kontakti otettiin jo 2010 Aalto on Tracksin aikana. Nimettömänä pysyttelevälle sijoittajalle Dipolin ostaminen oli niin ikään ratkaisu moniin ongelmiin. Hevosten säilyttäminen teltoissa on ratkaisuna joustava mutta lyhytikäinen, kun taas kuparilla vuorattu betoni kestää sään kuin sään. Sijaintikin on loistava. “Olen kuullut, että huhtikuun lopulla Otaniemessä on liikkeellä paljon väkeä. Voisimme järjestää heille hevosajelua ja perinteiset mongolialaiset juhlat. Kutsumme niitä vaikka Jakkiwapuksi!” kommentoi mongolialainen kiinteistösijoittaja ostostaan.

Vaikka AYY:n Aasia-suhteet ovatkin olleet läheisiä, tulivat Dipoli-uutiset yllätyksenä monille. “E suinkka mä tiärä”, kommentoitiin Turusta.

Kauppahintaa ei toistaiseksi julkaista, mutta AYY:n hallituksen puheenjohtaja kommentoi asiaa kuitenkin näin: “Saatiin riittävä määrä tögrögejä jatkuvan toiminnan kattamiseksi moneksi vuosikymmeneksi eteenpäin. Parasta kuitenkin on se, että samalla pistetään Otaniemen sisäinen liikenne kondikseen huippuunsa viritetyillä jakeilla!” Sopimukseen ilmeisesti sisältyy kymmenen jakin kotiinkuljetuspalvelu, jota testataan ensin Otaniemen Alepan kanssa.

Asiaa on valmisteltu pikku hiljaa. “Ainahan Tracksin aikaisista keskusteluista on ollut puhetta vähintään jatkojen jatkoilla tai silliksellä. Päätimme sitten toimiston pääsiäisbileiden jatkoilla ottaa satelliittipuhelun Ulaanbataariin ja riipaista alustavaan sopimukseen nimet alle – faksin välityksellä tietenkin!” hihkuvat kaupan osapuolet.

Sopimuspaperista ei nykyisellään ole olemassa lukukelpoista kappaletta faksiongelmien vuoksi, mutta molemmat osapuolet vakuuttavat muistavansa, mitä siihen kirjoitettiin.

Lisätietoja: ylioppilaskunnan kiinteistömoguli Piia Kuosmanen, puh. 050 520 9420 (virka-aikoina), PL 69 02151 Espoo (yhteydenotot muina aikoina, toivotaan kirjallisesti ja väripaperille puuväreillä kirjailtuina)